با خروپف چه کنیم؟

با خروپف چه کنیم؟

با خروپف چه کنیم؟

برای اینکه بتوانید به طور طبیعی جلوی خروپف کردن را بگیرید بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید.
رفع خروپف

خروپف کردن معمولا به عنوان یک شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که خرو پف کردن در واقعیت علاوه بر صدای آزاردهنده برای اطرافیان، کیفیت خواب خود فرد را نیز کاهش می‌دهد. خروپف معمولا ناشی از  شل شدن عضلات گلو، گرفتگی بینی و یا وضعیت نادرست بدن هنگام خواب است. حال که دلیل این وضعیت را شناختید، برای دانستن اینکه برای درمان و رفع خروپف چه کاری لازم است، با مجله بنفش همراه باشید.

اتاق خود را مرطوب نگاه دارید

هوای خشک باعث خشک شدن راه گلوی شما می‌شود و همین امر باعث ایجاد خروپف خواهد شد. توجه کنید که آب خوردن کمکی به از بین رفتن خشکی مجرای تنفسی نخواهد کرد. در مقابل، استفاده از دستگاه بخور ملایم، بسیار کمک کننده خواهد بود.

درمان خروپف

الکل و آرام‌بخش‌ نخورید

داروهای آرامبخش و الکل باعث شل شدن بیش از حد عضلات گلو خواهند شد. بدنبال این حالت بروز خروپف امری طبیعی است. لازم است حداقل دو ساعت پیش از خواب از مصرف داروهای مذکور اجتناب کنید.

اضافه وزن خود را برطرف کنید

اضافه وزن و چاقی باعث تجمع چربی‌ها در گردن و قفسه سینه می‌شود. بنابراین هنگامی که می‌خوابید این بافت‌ها به قفسه سینه فشار آورده و منجر به خروپف می‌شوند. هر چقدر مسیر هوا بیشتر مسدود شود ارتعاش ایجاد شده نیز بیشتر خواهد بود و همین امر صدای خروپف را بیشتر و بلندتر می‌کند.

سر تخت خود را موقع خواب بلند کنید

وضعیت بدن هنگام خواب در خروپف کردن تاثیر زیادی دارد. ارتفاع تخت و بالش‌تان را طوری تنظیم کنید که سر و گردنتان کمی بالاتر قرار گیرد. این حالت باعث می‌شود بافت‌های گلویتان در مسیر تنفس قرار نگیرند.

درمان خروپف

کارهای منزل را با احتیاط بیشتری انجام دهید

تمیز کردن منزل یک کار معمولی و روزانه است. اما لازم است از وجود مواد آلرژی‌زایی چون گرده گل، گرد و خاک و مواد موجود در تمیزکننده‌های شیمیایی آگاه باشید. این ذرات با ورود به مجراهای تنفسی شما موجب ایجاد تحریک و حساسیت شده و به گلو و ریه‌ها آسیب می‌رسانند. بنابراین هنگام انجام کارهای روزانه از ماسک استفاده کنید.

زبان و گلوی خود را ورزش دهید

هرچقدر عضلاتی که در زبان و گلوی شما وجود دارد قوی‌تر باشند احتمال خروچف کردن کمتر خواهد شد. این کار باعث می‌شود افتادن زبان و بستن مسیر هوایی کاهش یابد. بهتر است بدانید که تمرینات مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه بخوریم که راحت بخوابیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

منبع : deltapayam.com
قدیمی‌تر

پرخوری عصبی و راه درمان آن

جدیدتر

مدل های جدید و زیبای تزیین سرویس بهداشتی عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.